Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(3)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(3)
E-booki
(2)
Dostępność
nieokreślona
(3)
Placówka
Czytelnia
(3)
Autor
Balwierz Radosław
(1)
Górnicka Beata
(1)
Kozdraś Grzegorz
(1)
Koziarski Stanisław M. (1955- )
(1)
Madej Andrzej
(1)
Nyklova Eva
(1)
Piątkowska-Stepaniak Wiesława
(1)
Sawczuk Janusz (1944-2015)
(1)
Weissbrot-Koziarska Anna
(1)
Zolnova Jarmila
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(3)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(4)
angielski
(1)
Temat
Dziecko
(1)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Partnerstwo Wschodnie
(1)
Prezydencja Rady Unii Europejskiej
(1)
Transport
(1)
Transport drogowy
(1)
Transport kolejowy
(1)
Transport lotniczy
(1)
Transport wodny
(1)
Unia Europejska
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka poświęcona jest problematyce zaniedbywania dziecka, które narasta w całym współczesnym świecie, a w świetle najnowszych ustaleń teoretycznych traktowane jest jako kategoria przemocy. Omówiono w niej nie tylko aspekty teoretyczne zaniedbania dziecka, ale również egzemplifikacje empiryczne, co pozwala dokładniej poznać istotę zjawiska zaniedbania i budować pogłębioną refleksję nad losem dziecka, które zamiast miłości doświadcza od rodziców emocjonalnego chłodu, niewłaściwego traktowania i deprywacji swoich najważniejszych potrzeb – nie tylko egzystencjalnych, ale także emocjonalnych. Autorzy ukazują rozmiary i skalę zjawiska, jak również sposoby przezwyciężania problemu zarówno we współczesnej polskiej rzeczywistości, jak i w doświadczeniach wybranych krajów sąsiadujących. Książka adresowana jest do studentów pedagogiki i kierunków pokrewnych, do nauczycieli i wychowawców oraz pracowników służb pomocowych, a także do samych rodziców i opiekunów – do wszystkich tych osób, które nie są obojętne wobec problemu zaniedbywania i krzywdzenia dziecka i chcą podejmować działania profilaktyczne lub kompensujące w odniesieniu do dzieci doświadczających różnych form zaniedbania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. M-8097 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści Wstęp Janusz Sawczuk ............................ 7 Janusz Józef W ę c, Reforma europejskiej polityki sąsiedztwa w okresie polskiej prezydencji w Unii Europejskiej.......... 11 Carsten S. Christensen, The Danish 2012 EU Presidency, the Eastern Partnership and Danish perspective of the European Union...................27 Edmund Nowak, Kontynuacja czy zmiana? Polityka Rosji na rzecz reintegracji obszaru postsowieckiego ............. 39 Erhard C z i o m e r, Wyzwania związane z realizacją polityki Unii Europejskiej wobec wschodnich sąsiadów w dobie kryzysu strefy euro ze szczególnym uwzględnieniem roli Niemiec w latach 2010-2012............................. 63 Aleksandra Trzcielińska-Polus, Mniejszości narodowe i etniczne na Ukrainie oraz kwestia realizacji ich praw........ 83 Łukasz Makowski, Sylwia W. Żechowska, Rosyjska polityka energetyczna w państwach wschodniego obrzeża Unii Europejskiej..................................99 Marek Czajkowski, Obrona przeciwrakietowa w Europie jako czynnik bezpieczeństwa kontynentu. Aspekty polityczne .... 109 Oksana Dobrzhanska, The Results of the Eastern Partnership Implementation for Ukrainę in 2013.................... 131 Grzegorz Szklarczyk, Funkcjonowanie polskiej granicy wschodniej jako granicy zewnętrznej Unii Europejskiej oraz ocena wykorzystania środków pomocowych na przykładzie relacji Unia Europejska-Ukraina latach 2007-2013.......... 137 Wiesława Piątkowska-Stepaniak, Inicjatywa Polska - Niemcy - Ukraina. Zamiast zakończenia ................ 151
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. M-8100 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. M-7827 (1 egz.)
Brak okładki
E-book
W koszyku
Ze Wstępu: "Interakcje leków z żywnością pozostają w kręgu zainteresowań wielu ośrodków badawczych i stanowią istotny problem z punktu widzenia dietetycznego, farmaceutycznego, jak również medycznego. Niedostrzeganie związku przyczynowo-skutkowego pomiędzy żywnością a farmakoterapią w rozumieniu niskiej świadomości personelu medycznego, jak również samych pacjentów, niejednokrotnie może powodować niepowodzenie stosowanej farmakoterapii. [...] Książka ta powstała we współpracy lekarzy, farmaceutów i właśnie dietetyków – tak aby dać jak najszersze spojrzenie na problem i zagadnienie interakcji".
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki. Kod PIN można otrzymać też e-mailem po wysłaniu prośby na adres czytelnia@biblioteka-przeworsk.pl (podając w mailu numer swojej karty bibliotecznej).
Brak okładki
E-book
W koszyku
The research presented in the book was conducted as part of the project "School education in the era of pandemic and post-pandemic in Poland, the Czech Republic, and Slovakia" (no. 22210036), funded by the International Visegrad Fund. The project was implemented by the University of Opole (Poland), with partners including the University of Ostrava (Czech Republic), the University of Presov (Slovakia), Public Primary School No. 2 themed Polish Olympians in Opole (Poland), Secondary school, Elementary school, and Kindergarten in Karviná (Czech Republic), and United Boarding School in Snina (Slovakia). The project was carried out in three partner countries from 2022 to 2023. The aim of the quantitative research was to assess teachers' perspectives on the functioning of the school community during the pandemic, with a particular focus on the benefits and threats arising from the implementation of distance learning methods in crisis situations. The study was conducted simultaneously in three countries: Poland, the Czech Republic, and Slovakia, in the first quarter of 2023. The analyses of the research results indicate that distance learning is a viable alternative in situations where regular teaching in schools or educational institutions is not possible. The Covid-19 pandemic forced all countries to make a transition from traditional forms of education to online methods, and the experience gained during this time by teachers, students, and parents should not be wasted. In conclusion, we postulate that the acquired competences should be utilized in everyday educational processes. We also suggest that some school activities, especially extracurricular ones, be conducted using remote work methods Zaprezentowane w książce badania przeprowadzone zostały w ramach projektu „School education in the era of pandemic and post-pandemic in Poland, the Czech Republic and Slovakia” (no.22210036) i sfinansowane ze środków the International Visegrad Fund’s. Realizatorem projektu był University of Opole (Poland) a partnerami University of Ostrava (Czech Republic); University of Presov (Slovakia); Public Primary School No. 2 them. Polish Olympians in Opole (Poland); Secondary school, Elementary school and Kindergarten with Karviná (Czech Republic) and United Boarding School with Snina (Slovakia). Projekt został zrealizowany na terenie trzech krajów partnerskich w latach 2022-2023. Celem przeprowadzonych badań ilościowych była ocena nauczycieli na temat funkcjonowania społeczności szkolnej w sytuacji pandemii, ze szczególnym uwzględnieniem korzyści i zagrożeń wynikających z zastosowania w sytuacji kryzysu metod kształcenia na odległość. Badanie prowadzono równolegle w trzech krajach: Polsce, Czechach i Słowacji w pierwszym kwartale 2023 roku. Przeprowadzone analizy wyników badań wykazały, że kształcenie na odległość jest dobrą alternatywą w sytuacji, gdy nie ma możliwości zorganizowania regularnego nauczania w szkołach lub placówkach oświatowych. Pandemia Covid-19 zmusiła wszystkie kraje do przejścia ze stacjonarnych form edukacji na internetowe, a doświadczenie zdobyte w tym czasie przez nauczycieli, uczniów i rodziców nie może zostać zmarnowane. W konkluzji postulujemy, aby nabyte kompetencje wykorzystać na co dzień w procesie kształcenia. Sugerujemy, aby niektóre zajęcia szkolne, zwłaszcza pozaszkolne, były realizowane z wykorzystaniem form pracy zdalnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki. Kod PIN można otrzymać też e-mailem po wysłaniu prośby na adres czytelnia@biblioteka-przeworsk.pl (podając w mailu numer swojej karty bibliotecznej).
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej